Kokosolja/Kokosfett

Hej!

Nu funkar äntligen min Blogg.se app igen! Mycket lättare att använda sig av den än att gå in i webbläsaren, haha!

I detta inlägget tänkte jag iallafall skriva lite om kokosolja/kokosfett!

När jag började med balsammetoden så var det många "vanliga" håroljor som man köper som inte var godkända till detta. Alltså innehöll silikoner med mera. Så därför försökte jag söka på nätet och hitta naturliga oljor från naturen som man kunde använda sig av! Då hittade jag just kokosolja som många tyckte var bra.

Till en början använde jag den mest som inpackning 1 timme innan dusch tex. För att håret skulle få dra åt sig dom naturliga ämnena som var bra för håret! Jag tyckte om den! Men nu använder jag den faktiskt som både inpackning innan dusch och några droppar i håret efter jag duschat klart, funkar perfekt! Sen reagerar såklart hår olika, så det som passar mig kanske inte passar någon annan. Och det är därför jag försöker testa så mycket olika produkter som möjligt för att det ska finnas något för just DIG!

Kokosoljan/kokosfettet som jag använder mig av och som är godkänt för balsammetoden är från ett märke som heter Kung Markatta. Den finns att köpa i dom flesta matbutiker och kostar ungefär 40;- kanske billigare till och med. Och denna har då en väldigt fast form i sin förpackning, nästan som stearin. Därför måste man fylla upp varmt vatten i tex handfatet och sedan ta en mindre burk med den mängd man vill ha ställer burken i vattenbadet och då kommer kokosfettet att smälta och bli till kokosolja!

Hoppas att detta har hjälpt någon, testa på! Detta kanske passar dig perfekt!



Kommentarer
Lena Saikoff

Först - du har en kul blogg att läsa och jag håller med!! Kokosolja (organisk kallpressad) är fantastisk för håret! Använde det första gången i Thailand för o skydda håret på stranden, o fortsätter även nu med en kur då och då... Ska givetvis packas med i necessären nu till Florida. Kan dessutom rekommendera detta vid solbränd hy som ömmar, världsklass!

2013-04-14 @ 16:11:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0